YÖNETİM

Başarı Öyküleri

"Basit kurallar başarıya götürür"

MIT öğretim üyesi Prof. DONALD SULL, Prof. Kathleen M. Eisenhardt ile birlikte “Basit Kurallar: Karmaşık Bir Dünyada Nasıl Başarılı Olursunuz” (Simple Rules: How to Thrive in a Complex World) adlı kitabı yazdı. Strateji konusunda uzman olan Sull, her şirketin kendi basit kurallarını oluşturması gerektiğini söylüyor. Çünkü ona göre basit kurallar, iyi kararlar aldırırken şirket stratejisi içinde davranabilme esnekliği de sağlıyor. Apple ve Mittal’ı örnek gösteren Sull, bu dev şirketlerin basit kurallar belirleyerek başarıya ulaştığını düşünüyor.

20 AĞUSTOS, 2015

Yeni trendler

Daha az bürokrasi

Aslında bütün CEO’ların ortak bir hedefi var: Kurum içi bürokrasiyi azaltmak. Ancak hepsi bunun için farklı yöntemler kullanıyor. Örneğin CarrefourSA ve Yemeksepeti’nde yönetici odalarının kapıları kaldırıldı. Limak Yatırım Başkanı Ebru Özdemir ile İnci Holding’in başkanı Perihan İnci ise daha az bürokrasi için daha az toplantı yapıyor. Torunlar Holding’in patronu Aziz Torun gibi bazı işadamları da yöneticilerine daha fazla yetki vererek bürokrasiyle mücadele ediyor.

20 AĞUSTOS, 2015

Yeni trendler

Bekletme süresi düşüyor

Her şeyin daha da hızlandığı bir çağda, “beklemek” en büyük maliyet kalemi haline geldi. Şirketler de bu gelir kaybının önüne geçmek için bekleme süresini azaltmaya odaklandı. Yapılan çalışmaların sonuçları ise oldukça başarılı. Son 5 yılda GSM sektöründe bekleme süresi 35 saniyeden 20 saniyeye, e-perakendede alınan bir ürünün müşteriye teslimat süresi 10 günden 7 güne, bir otomobilin müşteriye teslimatı 15 günden 10 güne, banka şubesinde bekleme süresi 20 dakikadan 10 dakikaya inmiş durumda. Ancak şirketler arasındaki hız yarışı devam ediyor. Herkes müşterisini daha az bekleterek, pazar payı alma peşinde.

20 AĞUSTOS, 2015

Pazarlama

Alan müşteri hesapları!

Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

18 AĞUSTOS, 2015

Liderlik

Yerli CEO'ya ilgi artıyor

Yıllardır Türkiye operasyonlarının başına expat CEO’lar atayan global devlerin strateji değiştirdiği görülüyor. Öyle ki 16 çok uluslu şirket ilk defa Türkiye ülke başkanlığı pozisyonuna Türk yöneticiler atamış durumda....

30 TEMMUZ, 2015

Liderlik

Kolay Ders

Abdulkadir Konukoğlu, Sakıp Sabancı’yı önemli bir lider olarak kabul ediyor. Ancak Konukoğlu’na göre Sabancı’nın iktidarı geç bırakması bir hataydı. Bu hatadan ders aldığını ve 65 yaşında yönetimi bıraktığını söylüyor. Abdulkadir Konukoğlu gibi iş dünyasından pek çok isim, başkalarının hatalarından önemli dersler çıkarıyor, aynı yanlışları tekrar etmiyor. İşte bu dersler…

22 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

Mutsuzluk stratejileri

Eskiden müşteriler, yaşadıkları pozitif deneyimleri 15, kötü deneyimleri ise 24 kişiyle paylaşıyorlardı. Sosyal medyadaki paylaşım trafiğiyle bugün özellikle küresel şirketler hakkındaki olumsuz yorumlar 500 milyon kişiye hızla ulaşıyor. Şirketler de yaşanan negatif durumları fırsata çevirmeye çalışıyorlar. Uzmanlara göre yeni dönemde müşterileri mutlu etmenin yolu hızlı karar almaktan, onları şaşırtmaktan ve beklemediği hizmetleri onlara sunmaktan geçiyor. Capital, Türkiye’nin müşteri memnuniyetinde başarılı şirketlerinin mutsuz müşterilerini nasıl mutlu ettiklerini araştırdı.

21 TEMMUZ, 2015

Liderlik

Stratejiye zaman yok

Günde 12, haftada 60 saat çalışan CEO’ların geleceği planlamaya yeterince vakitleri var mı?

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

Unilever yarış arabasına nasıl dönüştü?

Unilever’in inovasyon çalışmalarını yöneten Berger, şirketin normal bir arabadan yarış arabasına dönüştüğünü söylüyor.

17 TEMMUZ, 2015

Pazarlama

"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

17 TEMMUZ, 2015

İnsan kaynakları

CEO'lar farkı açıyor

Bir CEO, alt düzey beyaz yakalı çalışanından 33 kat fazla ücret alıyor. Bu makas telekomünikasyonda 46 kata çıkıyor.

17 TEMMUZ, 2015

Başarı Öyküleri

"9 tipe de bürünen iyi liderdir"

Mükemmel bir lider tipinin olamayacağını söyleyen Mario Sikora, iş insanlarına farkındalık kazandırıyor.

17 TEMMUZ, 2015

Başarı Öyküleri

7 aranan olmanın sırrı

Seth Godin, son kitabında iş dünyasında vazgeçilmez olan insanların 7 temel özelliğini ortaya koyuyor.

17 TEMMUZ, 2015

Liderlik

Akıl hocam ne derdi?

Bugün büyük şirketlerin, holdinglerin zirvesinde olan pek çok ismin bir "akıl hocası" var. İşte CEO'lar ve mentorları...

17 TEMMUZ, 2015

Liderlik

Garantili liderlik dersleri!

Öngör, “ Benden Sonra Devam” kitabında, Harvard Business School’da ders olarak okutulan dönüşümün hikayesini anlatıyor.

17 TEMMUZ, 2015