YÖNETİM

Pazarlama

Türkiye, Körfez sermayesinin radarında

Körfez sermayesi, 1 Kasım seçimlerinin ardından Türkiye'yi tekrar radarına aldı.

2 KASIM, 2015

Liderlik

25 yaşında neredeydim

İnsan hayatında 25 yaşın kritik bir önemi var. Çünkü yaşamın en önemli deneyimleri 25 yaşına kadar yaşanmış oluyor.

2 KASIM, 2015

İnsan kaynakları

Google kuralları

Google'ın İK 'dan sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Laszlo Bock kitabında teknoloji devinin başarı formülünü anlatıyor.

30 EKİM, 2015

İnsan kaynakları

Terfi zammı gerçekleri

Terfi zammıyla ilgili yeni kurallara ideal oranlara pozisyonlar ve sektörler arası farklara ilişkin 7 temel trend...

28 EKİM, 2015

Pazarlama

Kaç kez dokunmalı?

Günümüzde müşteriyle temas kurulabilecek kanal sayısı artmış durumda. Şirketlerin sadece satış noktasında, radyo, televizyon ve gazete reklamlarıyla değil Facebook, Twitter gibi sosyal mecralar üzerinden de müşteriye dokunabilmeleri mümkün. Hazır giyim markası Defacto 11 kanaldan ayda 468 kez müşterileriyle iletişime geçerken, Yıldız Holding’in markaları 6 kanaldan 1.200 kez tüketiciye dokunuyor. Migros 4 kanaldan ayda 810, Carrefour 3 kanaldan 180 kez müşterileriyle temas ediyor. Artık markalar sağlam bir stratejik çerçeve içinde geleneksel kanalların yanında sosyal mecralar üzerinden de tüketiciye dokunuyor, onlara kendilerini hatırlatıyor, hikayelerini anlatıyorlar. Böylece müşteri nezdinde istedikleri algıyı yaratabiliyor ve onların hem cüzdanlarında hem gönüllerinde daha fazla yer tutmak için çalışıyorlar.

22 EYLÜL, 2015

İnsan kaynakları

Ayrılık hesapları

Türkiye’de çalışan sirkülasyonu oranı Avrupa’ya ve gelişmiş ülkelere göre hayli yüksek. 2014’te Avrupa’da ortalama çalışan sirkülasyonu yüzde 5-6 bandında seyrederken Türkiye’de önceki yıllara göre arttı ve yüzde 21’e yükseldi. Tekstil, perakende ve turizm gibi hizmet sektörlerinde kadın sirkülasyon oranı daha yüksekken, mühendislik ve teknik yetenek gerektiren iş ve sektörlerde erkek sirkülasyonu daha hızlı gerçekleşti. Capital, 24 şirkette kadın ve erkek çalışanlar arasındaki sirkülasyon oranlarını analiz etti.

22 EYLÜL, 2015

Liderlik

Tolerans kuralları

Öyle davranışlar var ki CEO ve patronlar bunlara asla tolerans göstermiyor. Kimi dedikoduya, kimi ‘Ben demiştim’ demekten hoşlanan pesimistlere, kimi ise sürekli kendini övenlere dayanamıyor. Kibirli tavırlar ve yalan ise patronların tahammül etmedikleri konular arasında ilk sırada. Birçok lider dürüstlükten uzak ve sorumluluktan kaçan kişilere karşı “sıfır tolerans” gösteriyor. Hata yapmak ise onlar için sanıldığı kadar affedilmez değil. Hatta birçoğu, ders alındığı sürece hatalara karşı toleranslı olduğunu belirtiyor.

22 EYLÜL, 2015

Yeni trendler

Yöneticisiz yönetim çok daha başarılı

Yerinden özyönetim… Bahsettiğimiz bir siyaset kavramı değil. Aslında bir yazılımcı olan BRIAN ROBERTSON’un “Holacracy” (Holakrasi) adıyla piyasaya sürdüğü ve bugün başta Zappos olmak üzere 300 kadar global şirkette uygulanmaya çalışılan alternatif bir yönetim şekli. Kısaca yöneticilerin, unvanların olmadığı herkesin kendi kendini yönettiği, rollerine hakim olduğu bir organizasyon yapısı… Peki iş dünyası hiyerarşinin, ağzının içine bakılan bir liderin olmadığı bu yeni sisteme hazır mı? Sistemin mucidi Robertson ile hem bunları hem de teorisine dair tüm eleştirileri konuştuk…

3 EYLÜL, 2015

Liderlik

Pişmanlık dersleri!

İş dünyası, yeni pazarlara yatırım ve ihracattan yanlış ortakla yola çıkmaya, iş ilişkilerinde duygusallıktan yanlış organizasyona çok sayıda kararından pişmanlık duyan ve “bir daha asla!” diyenlerle dolu... İşte artık yoğurdu üfleyerek yiyen iş insanlarının sütten ağızlarının nasıl yandığını ve bunu nasıl pozitif bir öğrenmeye dönüştürdüğünü anlatan “ilk elden” hikayeler…

3 EYLÜL, 2015

İnsan kaynakları

İçeride av zamanı

Şirketler eskiden dışarıdan transfer yöntemini çok sık kullanıyordu. Bu yöntemle rakiplerdeki parlak beyinler şirkete çekilerek yeni Ancak 2008 krizinin ardından istihdam bütçeleri daralan şirketler, aynı iddialı yetenek avını önce kendi bünyelerinde yapmaya yöneldi. Beyin avcıları da “En iyi adaylar zaten güvertede” diyerek öncelikle bu yöntemin kullanılmasını tavsiye ediyor. Bu nedenle çok sayıda büyük şirket, boş pozisyon için önce “içeriye” bakıyor. bakış açıları yaratılıyordu. Özellikle üst düzey yönetici pozisyonları için dışarıdan terfi son derece normaldi.

3 EYLÜL, 2015

Pazarlama

YENİ NESİL MARKA DÖNEMİ

Aslında marka ismi bulmak her şirket için sancılı bir süreç. Bir anlamda “çocuğuna isim vermek” gibi. Oysa geçmişte çok daha kolaydı. Bundan 40-50 yıl önce yapılan iş veya kurucuların isimleri bile bir “marka adı” yaratmak için yeterliydi. Zamanla yöntem ve yaklaşım tamamen değişti. Hatta marka ismi bulmak ayrı bir uzmanlık alanına dönüşmüş durumda. Kullanılan harf sayısından telaffuza, akılda kalıcılıktan kelimenin başka dillerdeki anlamına kadar onlarca kriter göz önüne alınıyor. Üstelik uzmanlara göre gelecekte bu iş giderek daha da zorlaşacak

21 AĞUSTOS, 2015

Başarı Öyküleri

"Basit kurallar başarıya götürür"

MIT öğretim üyesi Prof. DONALD SULL, Prof. Kathleen M. Eisenhardt ile birlikte “Basit Kurallar: Karmaşık Bir Dünyada Nasıl Başarılı Olursunuz” (Simple Rules: How to Thrive in a Complex World) adlı kitabı yazdı. Strateji konusunda uzman olan Sull, her şirketin kendi basit kurallarını oluşturması gerektiğini söylüyor. Çünkü ona göre basit kurallar, iyi kararlar aldırırken şirket stratejisi içinde davranabilme esnekliği de sağlıyor. Apple ve Mittal’ı örnek gösteren Sull, bu dev şirketlerin basit kurallar belirleyerek başarıya ulaştığını düşünüyor.

20 AĞUSTOS, 2015

Yeni trendler

Daha az bürokrasi

Aslında bütün CEO’ların ortak bir hedefi var: Kurum içi bürokrasiyi azaltmak. Ancak hepsi bunun için farklı yöntemler kullanıyor. Örneğin CarrefourSA ve Yemeksepeti’nde yönetici odalarının kapıları kaldırıldı. Limak Yatırım Başkanı Ebru Özdemir ile İnci Holding’in başkanı Perihan İnci ise daha az bürokrasi için daha az toplantı yapıyor. Torunlar Holding’in patronu Aziz Torun gibi bazı işadamları da yöneticilerine daha fazla yetki vererek bürokrasiyle mücadele ediyor.

20 AĞUSTOS, 2015

Yeni trendler

Bekletme süresi düşüyor

Her şeyin daha da hızlandığı bir çağda, “beklemek” en büyük maliyet kalemi haline geldi. Şirketler de bu gelir kaybının önüne geçmek için bekleme süresini azaltmaya odaklandı. Yapılan çalışmaların sonuçları ise oldukça başarılı. Son 5 yılda GSM sektöründe bekleme süresi 35 saniyeden 20 saniyeye, e-perakendede alınan bir ürünün müşteriye teslimat süresi 10 günden 7 güne, bir otomobilin müşteriye teslimatı 15 günden 10 güne, banka şubesinde bekleme süresi 20 dakikadan 10 dakikaya inmiş durumda. Ancak şirketler arasındaki hız yarışı devam ediyor. Herkes müşterisini daha az bekleterek, pazar payı alma peşinde.

20 AĞUSTOS, 2015

Pazarlama

Alan müşteri hesapları!

Bugün bir otomobil galerisine ve teknoloji markete giren her 100 müşteriden yaklaşık 20’si satın alma yapıyor... Mobilyada ise bu oran 30’u buluyor. Hazır giyimde 15’te kalırken, ayakkabıda 7-8 civarında. Oysa 5 yıl önce bu rakamlar çok daha düşüktü. “Alan müşteri” oranı, otomobilde yüzde 10-12, hazır giyimde yüzde 11, ayakkabıda ise yüzde 8 düzeyindeydi. Artış trendinin ardında önemli dinamikler var. İnternet kullanımının artması, kampanyalar ve tüketicinin bilinçlenmesi bu faktörlerden bazıları.

18 AĞUSTOS, 2015